Nyhedsbrev 2019 nr. 2

Så er det tid til NYHEDSBREV FEBRUAR 2019, hvor der bl.a. er nyt om Forårsvandringen og vores pilgrims-
vandring til Vadstena Centrum, se nedenstående filer.
Vi har også glæden at videresende oplysning om Himmelske Dage (Danske Kirkedage) i Herning, Kristi Himmelfartsferien 2019, som vi har modtaget fra Elisabeth Knox-Seith.

Har du spørgsmål, kommentarer eller forslag til kommende pilgrimsarrangementer er du altid velkommen til at kontakte formanden eller anden fra bestyrelsen.

Vores næste arrangement bliver jo generalforsamlingen den 14. marts kl. 18 i Konventgården. Vi håber at se rigtig mange.
Har du ikke fået fornyet dit kontingent, kan du nå det endnu ved at indsætte 175 kr. på Foreningens konto: 5360 024 1236.

Mange pilgrimshilsner

Karin Førslev, formand

Gå med. Pilgrimsvandringer, Himmelske Dage 2019.

Den lange (ca. 23 km onsdag, ca. 13 km torsdag)

Hvornår?

Onsdag den 29. kl. 10 til torsdag den 30. maj kl. 13.30

Mødested

Karup Kirke, Kirkebakken 10, 7470 Karup (busrute 53 går fra Herning/Viborg til Karup)

Medbring

Passende tøj og fodtøj; lille vandrerygsæk med drikkedunk og madpakke til frokost onsdag; sovepose, liggeunderlag og tandbørste (bliver kørt til overnatningssted); evt. taske til Himmelske Dage i øvrigt (kan blive kørt til Herning)

Program

Kl. 10: Kaffe/te i Karup sognegård; andagt i kirken; vandring til shelter ved Gjellerup (ca. 23 km) med kirkebesøg, salmesang og medbragt madpakke undervejs; aftensmad ved shelter; aftenhygge i det fri og overnatning i shelter. Næste dag: morgenmad; vandring til Gjellerup Kirke, hvor vi mødes med den nye dags vandrere fra øst; pilgrimsgudstjeneste kl. 10 (radiotransmitteret); derefter vandring mod Herning; vi mødes med vandrere fra syd, vest og nord – og ind til åbningsgudstjenesten kl. 14 på Torvet i Herning.

Arrangører

Grethe Thing og Inge Henriksen (Gjellerup), Ingrid Elgaard (Karup), Karen Stubkjær (Viborg)

100 kr – som dækker aftensmad onsdag, morgenmad og frokostmadpakke torsdag.

Tilmelding Senest 1. maj til Ingrid Elgaard, mail: ise@km.dk mobil: 21265002 eller Karen Stubkjær, mail: kjns@km.dk mobil 21303840. Begrænset deltagerantal (ca. 20, først til mølle!). Ved tilmelding meddeles kontonummer.

4 korte – fra 4 verdenshjørner (ca. 10 km torsdag)

Tilmelding ikke et krav, men ønskelig – til de stedlige arrangører. Medbring passende tøj/fodtøj, lille rygsæk med drikkedunk og madpakke til frokost. Hvis man har brug for hjælp til transport til mødestedet: spørg arrangørerne!

Vandring fra øst

Mødested: kl. 9.45 ved Gjellerup Kirke, Kirkebyvej 15, 7400 Herning.

Pilgrimsgudstjeneste i Gjellerup Kirke kl. 10 (radiotransmitteret). Derefter vandring til Herning. Kontaktpersoner: Sognepræst Jørgen Løvstad, Thorning, mail: joelo@km.dk tlf. 53296935 og sognepræst Karen Stubkjær, Viborg, mail: kjns@km.dk mobil 21303840

Vandring fra syd

Udgår

Vandring fra vest

Mødested: kl. 10.30 ved busstationen i Skibbild, Skjoldsvej 1, 7480 Vildbjerg (bus 150 fra Herning 10.06) Kontaktpersoner: Sognepræst Mona Kjær Nielsen, Snejbjerg, mail: mokn@km.dk – mobil 25744102 og Sognepræst Mette Holmstrøm, Skivum, mail: mho@km.dk – tlf. 98666282.

Vandring fra nord

Mødested: kl. 10 ved Sunds Kirke, Skivevej 15, 7451 Sunds. Kontaktpersoner: Sognepræst Marianne Koch, Viborg, mkk@km.dk – mobil 29166055 og Helge Andersen, Sunds, mail: helgebitten@andersen.mail.dk – mobil 21783712

By-pilgrimsvandringer – (5-6 km fredag og lørdag)

Fredag kl. 13.30 – 15.00. Mødested: Fredens Kirke.

Leder: Elisabeth Lidell (pilgrimspræst).

Tema: ”Tro” – Vandringen på søen (dagens tema på Himmelske Dage)

Lørdag kl. 13.30 – 15.00. Mødested: Fredens Kirke.

Leder: Benedicte Tønsberg (præst for åndeligt søgende)

Tema: ”Samfund” – Levis kaldelse (dagens tema på Himmelske Dage)

Ingen tilmelding