Nyhedsbrev 2019 nr. 3

NYHEDSBREV APRIL 2019

Påsken nærmer sig og det er tid til Nyhedsbrev. Vi er heldige med vejret dette forår og man får rigtig lyst til at snøre vandrestøvlerne. Og det får du mulighed for lørdag den 27. april, hvor Niels Heiberg traditionen tro har tilrettelagt en smuk vandring i området omkring Viby. Tilmelding til Niels senest den 24. april: heibergniels@gmail.com. Middagen koster 100 kr. som indsættes på Foreningens konto: 5360 024 1236.

Niels skriver om dagens program:

Kl. 09.20 – 09.30 Vi samles på Viby station.

Kl. 09.30 – 09.50 Vandring til Dåstrup Kirke.

Kl. 09.50 – 10.35 Andagt i Dåstrup kirke ved Hans Hammer.

Kl. 10.35 – 11.35 Vandring til Ørsted kirke.

Kl. 11.35 -11.50 En pause.

kl. 11.50 – 12.45 Vandring til Gadstrup kirke.

Kl. 12.45 – 13.15 Frokost i Gadstrup Sognegård.

Kl. 13.15 – 13.30 Gadstrup Kirke Et ord med på vejen ved Steen Dilling.

Kl. 13.30 – 14.45 Vandring til Vestbanen igennem Ramsødalen.

Kl.15.15 – 16.30 Vandring gennem Kumlehuse til Syv kirke.

Kl. 16.30 -17.00 Andagt og nadver i Syv kirke ved Steen Dilling.

Kl. 17.00 -17.45 Vandring til Viby sognegård.

Kl. 17.45 – ? Fælles borddækning og fællesspisning.

Turens længde ca. 22 km.

Der kan skydes genvej til Syv kirke efter kaffepausen.

Mandag den 29. april kl. 18 – 20.30 inviterer Foreningen og Eventyrsport igen i år til foredrag og køb af udstyr med 20 % på alt i butikken. Jacob fra Eventyrsport fortæller om regntøj. Der serveres også kaffe, te og småkager. Af hensyn til indkøb og opsætning af stole er det nødvendigt med tilmelding til formanden karin.foerslev@gmail.com senest den 26/4.

Medlemmer gratis, ikke-medlemmer 50 kr.

Vi har tidligere annonceret vores Kirkevandringer, nemlig sammen med sognepræst Ulla Britt Holm Sørensen fra Sct. Jørgensbjerg Kirke og sammen med pastor emeritus Paul Kofoed Christiansen.

Lørdag den 4. maj kl. 9 mødes vi i Sct. Jørgensbjerg Sognegård, Møllehusvej 120.

Søndag den 12. maj mødes vi kl. 10 til højmesse i Roskilde Domkirke eller efter højmessen, hvor vi samles foran Kirken – og her starter kirkevandringen.

Ligeledes har vi også tidligere annonceret, at i år bliver vores Sct. Hans-vandring den 15. Juni, hvor vi kl. 10 mødes foran Roskilde Domkirke. Der mangler et par enkelte detaljer før vandringen er helt på plads, men sæt allerede nu kryds i kalenderen til denne dejlige vandring, som er ca. 12 km. Alle detaljer kommer i næste Nyhedsbrev.

Det er stadigt muligt at tilmelde sig til pilgrimsvandringen den 20. – 24. juli til Vadstena Pilgrimscentrum. Du kan få yderligere oplysninger ved at kontakte Tom: andreas.tom.jensen@gmail.com eller mobil 21 61 81 63.

Du kan også nå at tilmelde dig CamØnovandring den 3. – 6. juni. Har du spørgsmål kan du kontakte Henny på 28 54 34 18 eller Bente 23 26 16 58.

Har du spørgsmål, kommentarer eller gode idéer er du altid velkommen til at kontakte formanden eller anden fra bestyrelsen.

Næste Nyhedsbrev kommer maj 2019.

Bestyrelsen vil benytte lejligheden til at ønske alle en rigtig god påske!

Mange pilgrimshilsener