Foredrag 25.11. og adventsvandring 27.11.

Roskilde Pilgrimsforening inviterer til foredrag med pilgrimspræst Elizabeth Knox-Seit.

Foredraget afholdes i foredragssalen på Roskilde Bibliotek torsdag den 25. november 2021 kl. 19.00.

Pilgrimsbevægelsen har fået en renæssance inden for de seneste år. Flere og flere vandrer. Og fra lægevidenskabelig side er det blevet dokumenteret, at det at vandre og bevæge sig er godt for vores helbred. På hvilken måde betyder vandring noget for vores tro? Bringer pilgrimsbevægelsen nye værdier med sig?

Pilgrimspræst Elizabeth Knox-Seith, forfatter til bogen “Den bevægelige spiritualitet”, vil fortælle om pilgrimsvandring som en opdagelsesrejse ind i tro og eksistens.

I pausen byder foreningen på et glas vin, en øl eller vand. Ikke-medlemmer betaler 20 kr.

Af hensyn til indkøb og stoleopsætning beder vi om tilmelding til formanden ( karin.foerslev@gmail.com ) senest 24. november.

Adventsvandring: Pilgrimsvandring til tre meget forskellige kirker i Roskilde – lørdag 27. november

Tom og Helene har udarbejdet en dejlig rute på 10 km. Hvis vejret bliver dårligt, forkortes ruten. Da det jo er den kolde tid den 27/11, er det planlagt kun at holde en kort frokostpause til at spise en lille madpakke, da vi jo slutter i Konventgården med gløgg og æbleskiver.

Vi mødes kl. 11.30 foran Domkirken med en lille andagt. Herefter vandrer vi til Trekroner Kirke og videre til Himmelev Kirke og herfra til Konventgården, hvor vi ankommer ca. kl. 15.30 til gløgg og æbleskiver.

Af hensyn til indkøb og stoleopsætning er tilmelding til formanden nødvendig senest den 24. november.

Mail: karin.foerslev@gmail.com eller mobil 40104098.